På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 14 december 2011

Väntan


En ny prenumeration från fina systern i födelsdagspresent. Verkar supertrevlig. Och god. Har dock svårt för att hålla mig vaken. Somnade en stund när jag nattade Sigge. Somnade en stund när jag nattade Nils. Sitter i princip och halvsover framför Leilas söta hur nu det är möjligt... Idag gjorde hon så goda saker; fudge, nougat, tryffel och sådana där plåtar hon har vill jag ha. Surfade som hastigast hos Bagaren & Kocken men hittade inga...var hittar man sådana? Och aldrig har hon något förkläde på sig? Jag är en sådan sölmaja...

Är ni klara med julklapparna där ute i stugorna då? Pulsen går upp när jag tänker på det. Liksom inte klar här än då! Och inte med vad jag skall svira runt i, vilket julgodis jag skall göra, maten jag skall bjuda på. Säkert är att mannen som snart är hemma har planerat klart allt det här. (stort utropstecken här) Nu gäller det bara att hålla sig vaken tills han kommer hem. Och höra hur han tänkt sig allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar