På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 3 december 2011

Pepparkakor på rad

Har sett de där uppspända ståltrådarna i massor av fönster i inredningstidningarna; bågnade av julkulor och annat pynt. Att slå i några spik i ett orenoverat kökfönster gick lätt! Inget vitt och slätt att överväga liksom. En frukosttallig Sigge på det. Jodå, det blev fint tycker jag. Nu provar vi detta ett tag. Kanske blir det att starta en tradition och köpa en fin julsak varje år att hänga upp. Eller inte? Men i köket blev det mer julstämning.

Mer av den varan fick vi eftermiddags när vi var på adventsmys hos min fina väninna. Hembakt och glögg och mys. Trots flera dagar med envist halsont och nu snor verkar det inte vilja försvinna. Fick tigga till mig några värktabletter på myset. Och nu kväll klänner jag mig väldigt hänging. Tröstade mig med det engelska dramat i kombination med skumtomatar, apelsiner och te. Gråter ju till introt... ;-)

3 kommentarer:

  1. Usch och fy för dessa sjukdomar!! BLÄ!!
    hoppas det vänder snart, så att du kan njuta av allt mys ordentligt framöver!

    Så fint det blev i fönstret! Har ni sytt dem själva? Väldigt fina oavsett!! ;)

    Hoppas du får en pigg och glad andra advent!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Fint! Har du gjort pepparkaksgubbarna själv?

    SvaraRadera
  3. Alla: läs nästa inlägg! :-) Hälsningar en pyssel-ove!

    SvaraRadera