På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 31 december 2011

Nyår 2012


Nytt år och nya väntande erfarenheter! Jag älskar känslan av att avsluta och börja nytt. Nu vill jag ha pasteller; rosa, mintgrönt, turkost och vitt. I mängder. Startar lite lätt med rosa ranunkler till nyårsdukningen. Matchar dukningen med alla mina ljuslyktor i olika höjder och utseenden. Blir fint tror jag. 


Och så var det det här med nyårslöfte då.... Jag hoppar över det där med ett löfte och ersätter det med en önskan istället. Den har jag haft de senaste två åren; att hinna med umgänge med mina vänner. Denna hösten har den önskan varit obefintlig då sjukstugan varit konstant hela tiden. Ikväll tar jag revansch på det iallafall! Tydligen blir vi 16 st här ikväll säger de som vet. :-)


Nyårs-à la carte på Barfotsgatan blir som följer:
Välkomstdrink "Hallondröm"
Förrätt: klassisk Skagentoast
Grillad piggvar med tomatconcassé och vitlök- och timjanmarinerad mandelpotatis med kalvfond och grillad paprika
Pots de crème au chocolat

Hoppas detta kommer smaka bra!

Önskar alla ett gott nytt år!

2 kommentarer:

  1. Mmmm, det vattnas i munnen! Och det bästa är att jag om ett par timmar får smaka denna HÄRLIGA meny! Fina Anna!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Åååh herre guuu så gott det där lät!!

    Kram och god fortsättning! (Det där med önskan ist för löfte lät klokt...)

    SvaraRadera