På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 28 december 2011

Julen 2011

 Årets juldukning.
 Sigge vågade.
 Min syster, Moa, Ella och Micael. (Ella till Sigge: vi är väl bästa vänner du och jag?)
 Nils vågade flera gånger. Lämnade inte tomtens sida en enda gång.
 Nya sittplatser sedan ett tag. Efter tomtens besök åkte festkläderna av. Bums.
 Juldagens utflykt. Till dammen. Geggigt och grått. Välbehövlig motion för alla.
Trötta ben. Stark pappa.
 Mys. Med julens alla klappar. Fina ljuslyktor från väninnor och godingar.

Nu väntar kalkonmiddag. Och lite mer julfirande med kusin Ingrid och mammorna och svärföräldrar. Så härligt att vara ledigt. Alltså.

God fortsättning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar