På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 10 december 2011

Kulört




Rosa, gult, ljublått, orange, grönt och mintgrön! Say no more! Det är vårt pepparkakshus i år.
Nils flitig montör medan Sigge åt. Herregud vad han åt av dekorationen. Jag råkade säga att de som var kantstötta fick de äta upp. Dumt. Med en Sigge i huset.

Idag har vi varit på julmarknad i Tofta. Mysigt och geggigt kan det sammanfattas liksom. Höjdpunkten där var trollens teaterföreställning på temat att vara ett troll utan trollkompis. En halvtimme med fin sång och skådespel och en magisk sten rikare på vägen ut. En av dagens höjdpunkter tyckte jag.

Kusin avlöste kusin och ikväll har Nils och Sigge lekt med Ingrid som varit på Barfotsgatan på lördagsmys med sina mammor. Det har lekts från första minuten i vartenda rum skulle jag tro. Roligt att de har roligt med varandra.

Nu mys med kardemummaskorpor, te och filmen Kärlek på italienska!






3 kommentarer:

  1. Fint! Vi gör vårt hus imorgon.

    SvaraRadera
  2. Finfint pepparkakshus, eget skapande är alltid härligt. Klart Sigge passar på att ta sig rejält med tuggor av det "göttaste moset";)
    Hoppas du haft en härlig födelsedag, kram kram!

    SvaraRadera
  3. Kajsa: lycka till! :-)

    Jenny: det blev en skön och avslappnad dag. Inga måsten alls. Bara det vi ville och känt för. Tack! kram

    SvaraRadera