På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 19 december 2011

Självplock julgranar


Förra året pulsade vi runt i en halv meter snö. I år gick det lättare att ta sig fram. Liksom. När en liten och en stor var fällda belönade vi oss med fika på en bergknalle.



Sigges och Nils gran. Nu stående i myset med kulörta lampor. Och guld. Och silver. Och rött. Och vitt. Och blått. Och rosa. En gran som helt klart skulle smälta bättre in i Red Light District...

Min gran går i vitt och rött och silver. Förra årets gran var hög och slank. 2011-års gran kan mer beskrivas kort och tjock. Lika välkommen ändå!

Och traditionsenligt, dvs helt enligt höstens melodi avslutar vi sista veckan innan jul med en dunderförkylning för den yngste. Grönt är skönt, eller? ;-)

Och så har jag fixat till utseendet på min blogg. Äsch. Gillade det prickiga men helt plötsligt för några dagar sedan dök en ram upp mitt i. Inte vet jag varför. Detta får duga tills vidare. Tills det blir prickigt igen...

2 kommentarer:

  1. Å vad härligt att plocka egen! Vi tjänade ihop vår genom att shoppa för 500 kronor i Vällingby. Då kom granen på köpet. Och den är riktigt fin!

    SvaraRadera