På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 28 januari 2011

Var är min mat?

Knaprig kyckling med mango och avokadosalsa, teriyakikycklingspett med nudlar, frittata med rödlök, getost och paprika,gnocchi med spenat och ost, bönsallad med pancetta, parmesan och citrondressing, lammburgare i surdegsbröd med halloumi och myntaraita, rostade grönsaker med couscous, räkor och harissa, penang laksa med pak choi okch kyckling, vaniljbrulée, smarrig sandwich med mascarponeglass och jornötskola, Brunkans bagels, kuvertbröd, spagetti carbonara, tomatpasta med fetaost och koriander, pasta med basilika och vitlöksfrästa champinjoner, bruschetta con pomodori, snabbt surdegsbröd, karamelliserad löksoppa med gruyèreostkrutonger, parmesangratinerad hasselbackspotatis, chokladfondant, tomat och ricottasallad...det skall jag äta i helgen. I den ordningen. Så!

Mannen kommer nog inte klaga på helgens meny, snart hemkommen från Kina. Där äter man skum mat alltså! Jodå, om ett par timmar är han hemma igen något senare än beräknat. Flygförseningar; alltid! Missar kvällens "senaste-veckornas-sett-fram-emot" mysigaste tjej-kväll. Buhu för det!!

3 kommentarer:

  1. Den maten vill jag oxå ha! När kan vi komma? KRAM Sara

    SvaraRadera
  2. Hjälp, vad gott det låter! Nu blir jag ju supersugen. Ät och njut! :)

    Härligt att mannen är på väg även om det blir något försenat. Jag kan tänka mig att han är oerhört efterlängtad av er alla.

    Trist med tjejkvällen. Hoppas det blir en ny snart som du kan vara med på.

    Ha en fin helg och njut av god mat och hemvändande man. :)

    Kram på dig Anna

    SvaraRadera