På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 23 januari 2011

Allt på ett ställe!


En av blommorna jag köpte häromdagen har jag ställt i min fina hylla. Istället för att ha pinnaler utspridda lite varstans samlar jag servetter, salt & peppar-kar, flasköppnare, bjudlådan med té, lös-te, radio/cd-spelare, hushållsrulle och lite annat trevligt krafs i String-hyllan. Valde modellen som är helt vit och den smälter fint in i hörnan där den är placerad, lagom långt från matbordet. Jag fyllde även på med lite nya servetter och jag är mer än nöjd med resultatet, både förvaringen och pyntet!
Annars har det varit en så skön söndag. Jag har turnerat runt med barnen och fått mat på varje ställe. Först lunch hos fina grannen S med efterföljande fika och sedan direkt till syster där det bjöds på middag! Så nu känner jag mig redo för ännu några dagar som ensamstående igen...men på fredag är längtet över! Att inte få samlas med hela familjen på helgen känns konstigt, något som jag inte är alls van vid men när resorna är långa för mannen finns det liksom inga alternativ.

Ha en fin vecka alla!


2 kommentarer:

  1. Åhhhh, vad fint!!! Förstår att du längtar efter mannen din när han är ute i världen!!! Men tänk vad mysigt när han kommer hem!!! Puss och kram till dig och de små godingarna//Alex

    SvaraRadera
  2. Skitfina de där hyllorna, ger en snygg förvaring. Gillas skarpt!

    SvaraRadera