På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 1 januari 2011

Bubbel



Efter ett fint avslut på 2010 med fina vänner och god mat har vi idag mött årets första dag i lugnt tempo. Myskläder hela dagen och efter lunchen packade vi fika och tog en lugn promenad ner till ankdammen en bit härifrån. Väl där konstaterade Sigge att det inte fanns några ankor... Fram med sittunderlag, chokladbiscottis och te som värmde fint ute i kylan. Väl hemma stängde jag in mig i spat en stund och bubblade och badade och bara nöjt av att vara ensam en stund. Läste några kapiel i min nya pocket: Mikael Nyqvist "När barnet har lagt sig". Jag har haft en önskan om och en längtan efter att läsa mer men tyvärr har ögonlocken varit så tunga när det blivit dags att lägga sig om kvällarna. Hösten har ju varit minst sagt intensiv för oss då båda bytt jobb plus familjeliv och renovering på det. Men vid senaste besöket på stormarknaden fastnade jag en stund vid bokavdelningen och fick med mig tre nya pocket hem. Tyckte det dock var svårt att välja för väldigt många böcker är spänningsromaner vilket innebär folk som hänger från taken eller familjer som hittas mördade...och det är jag absolut inte sugen på att läsa om. Så första valet blev boken ovan. Och jag läser fortfarande i den! Tar gladeligen emot fler tips på läsvärda böcker! Nej nu skall ligisterna i säng! Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar