På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 22 januari 2011

Sköna lördag!



Så skönt det var att vakna imorse och veta att man hade en hel ledig dag framför sig. Liiiite sovmorgon blev och efter frukost och bubbelbad åkte vi på några små ärenden innan vi hamnade hemma hos Lisa och hennes familj. När det avslöjades att det skulle bjudas på våfflor var Nils MER än nöjd; tror han åt tre stycken på tre sekunder...Sigge två på två sekunder!! Sedan intensivt lekande på övervåningen medan jag och väninnan försökte komma ikapp i varandras vardagar fyllda med jobb och studier. Tack för att ni förbarmar er över mig nu när jag är ensamstående! ;-) Väl hemma igen stannade jag och Sigge kvar en stund ute och kollade snön och så. Insåg att mina fina ljungplantor ser väldigt annorlunda ut nu än för 4 månader sedan...vyn var väl inte särskilt uppmuntrande men jag får leva på att jag idag varit ännu en tur till blomsteraffären. Köpte ännu mer blomster som jag placerat ut lite här och där som ger små energikickar varje gång jag ser dem!
Ha en fin lördagkväll!

3 kommentarer:

  1. vilken fin kille i spadtagen :)

    Må så gott !
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Känslan av vetskapen att man är ledig den gillar jag också :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Maria: spaden är helt klart vinterns bästa investering! ;-)

    mammaxtre: man strävar ju mot fredagen och lördagen liksom!

    //Anna

    SvaraRadera