På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 4 januari 2011

Ut, ut!

Nu har julen äntligen dansat ut från Barfotsgatan! Jag röjde bort en del saker igår och idag har resten packats undan. Vår fina ståtliga gran står nu slokande, barrande och tom i rummet och åker ut senare ikväll. Det enda pyntet som dröjer sig kvar i ett fönster är min fina julstjärna från Watt och Veke och några hyacinter som ännu blommar för fullt. Till eftermiddagsfikat mumsade vi en sista lussebulle (för så är det väl; träning = fika...), sedan får allt med julen vänta på sig ett bra tag!
Den fina koppen och faten är från Ib Laursen och kom om i ett paket förra december från väninnan men om det var på födelsedagen eller med tomten minns jag inte. Prickigt fint!

3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att slänga ut julen. Jag var på tippen idag med granen. Allt julpynt har åkt upp på vinden. Så himla skönt. Köpte mig tulpaner som nu pryder mitt vardagsrum. Ska nu bara äta upp julgodiset som är kvar...Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Hej, Anna. Lika härligt som det är att plocka fram alla julsaker är det när när allt är bortplockat. Du jag såg att du hade haft träningspremiär. Vad blev det för aktivitet? Nu får du börja logga träningen på www.funbeat.se så att vi kan följas även där. / Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Jättefina prickar!

    Ja du, vad skönt att få undan julen nu. Håller också på, men tog mig en liten välbehövlig break här framför datorn ;-)

    Kram, Bella

    SvaraRadera