På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 7 januari 2011

Tulpaner

Efter att julpyntet städats bort känns det ljuvligt att köpa fina krispiga tulpaner. Spelar mindre roll vilken färg, jag vill bara ha massor i vasar på alla bord och avställningsytor överallt i huset.

Utanför fortsätter vintervädret och snöfall efter snöfall dalar ner från himlen. Idag blev det dags att skotta vårt platta garagetak så mannen fick sig motion à 50 kvm! :-) Själv har jag stökat runt inne efter att vi hade besök igår kväll av fina vänner. Bjöd på Gudfadern pasta (grädde, vitlök, lök, champinjoner, tomatpuré, lövbiff, parmesan) och åt även detta till lunch idag. Så lyxigt att ta fram och bara värma på då man är lite trött och så där lagom seg. Självklart hade jag bakat lite bröd också som vi åt igår kväll och som vi även smaskade på till frukost! Har liksom detta året redan nu bakat mer bröd än vad jag någonsin gjort tidigare...kanske skulle man testa på det där med surdeg?

2 kommentarer:

  1. Det är härligt med tulpaner och extra speciella känns de första för året. Jag köpte också tulpaner idag och det blev rosa och vita här med. :) Jag blir glad varenda gång jag går förbi köksbordet. :)

    Jag har som mål att ge mig på surdegsbröd detta år. Kanske blir vi "hooked" båda två? ;) Jag har förstått att när man väl har börjat är man fast. Så vad väntar vi på? :)

    Ha en fin helg fina Anna och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Håller med, tulpaner är fantastiskt fina. Lyser upp och sprider glädje, läckert med alla dess färger. Ditt soffbord är så fint, gillar formen skarpt. Hoppas du haft en skön jul-ledighet, kram!

    SvaraRadera