På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 11 januari 2011

Dag 2 Högfjället

Det tar på krafterna att åka skidor...bild tagen tisdag kväll klockan 18.01. Så tidigt har Sigge ALDRIG somnat!

Men vi andra är fortfarande vakna men lite möra efter en dag i skidbacken. Trots blåst och snö var Nils på strålande humör efter sin lektion med Emma och fortsatte att åka med Joakim därefter. Sigge gav upp lite snabbare idag så vi har myst lite extra i lägenheten, han och jag. Efter lunchen lämnade vi in ligisterna på fjäll-lekis en timme och tog några åk i backen tillsammans, jag och Joakim. Fina åk då det är nästintill folktomt här i backarna och med lite lagom nysnö. Första åken kändes lite vingliga men sedan lossnade det tyckte jag.

Nu skall vi bara vara och mysa ett par timmar...men det blir säkert tidigt i säng ikväll. Man blir trött av så här mycket utevistelse och frisk luft! Men härligt är det!!!

1 kommentar: