På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 22 mars 2010

Välkommen våren!

Igår hade vi vårstädning och fick ordnat med både lite blomster på trappan och skottat bort den sista snön på altanen bak i trädgården. Efter att sopborsten gjort en vända över trallen såg den så ren och fin ut...redo för vårsolen, trehjulingar och Bobby-caren. Ett bra ställe att hänga på soliga eftermiddagar medan vi väntar på att trädgården torkar upp. Min bil fick sig också en ordentlig städning. Våra bilar är verkligen inte något vi hinner prioritera, hamnar alltid längst ner på att-göra-listan. Hoppas vi hinner med den andra till helgen. Nu skall jag bara köpa några söta påskliljor och trycka ner dem i krukan på baksidan...ett gult vårtecken att titta på i väntan
på krokus och snödropparna som jag snart hoppas tittar fram i rabatterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar