På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 15 mars 2010

Färgkoordinering

Igår fick jag ett ryck...jag rensade min garderob och det tog nog inte mer än en halvtimme. Jag var skoningslös...bort, bort, bort, bort, bort!!!!! Hann inte ens riktigt göra de där övervägningarna som "jodå, men någon gång kan jag nog ha den..." eller "den är fortfarande fin men..." eller "kanske hon vill ha denna..." eller "ett felköp som någon gång känns rätt..."!!! Sedan hängde jag om alla kvarvarande kläder färgkoordinerat så idag när jag öppnande garderoben blev jag helt paff...allt kändes så nytt och fräscht, fast det inte riktigt var så! :-)

Får en sådan lust att rensa så fort solen tittar fram. Ut med det gamla och in med det nya liksom...fast så blir det ju aldrig. Tycker mest det är ut med det gamla!!! Längtar så tills det är dags att röja klart i källaren, allt känns lite halvfärdigt både här och där. Flyttlådor som ej packats upp sedan vi flyttade in och en klädkammare som det knappt går att komma in i...därför känns det bara att våra hantverkarna idag återupptagit arbetet i vårt spa. Jag såg när jag kom hem att taket hade fått sig en omgång iallafall. Hoppas det nu är igång och fortsätter vara så några veckor framöver.

1 kommentar:

  1. Så ska det se ut Anna! Bravo!
    Du slängde väl inget snyggt som en fattig sjuksköterska skulle passa i?!
    Kram Lisa

    SvaraRadera