På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 2 mars 2010

Törnrosa

Göteborgsoperan är verkligen inte en scen jag besöker ofta men idag har jag faktiskt varit där. Törnrosa var föreställningen som spelades i en modern abstarkt tolkning. Lite svår att förstå ibland men otroligt vackra rörelser över scengolvet.

Och just det...jag var där med med min nya klass som jag nu jobbar med. Har varit på min nya arbetsplats sedan i fredags och har tagit tjänstledigt från mitt ordinare jobb i Hammarkullen. Bytet av arbetsplats och tjänst har gått fort, allt var över på några veckor...insåg när jag uppdaterade mitt cv att jag varit på mitt första jobb i tio år så när möjligheten kom för en förändring i 1 ½ år bestämde jag mig för att hoppa på. I vilket fall är det nya i Kungälv, på cykelavstånd, en friskola, 100-talet elever, montessori, årskurs 4-6, skoldag mellan 8.30-15.00 alla dagar. Så där jobbar jag nu iallafall!

2 kommentarer:

  1. Grattis till nytt jobb! Vad spännande! Jag misstänker att det är den skolan min lillasyster gick på. Den ligger precis nere vid vattnet nästan va? Bara en stenkast från centrum? Mellan barfotsgatan och centrum? Hoppas du kommer trivas, skönt att kunna cykla till jobbet.

    Förresten, du har inte berättar var J har fått jobb, *nyfiken*. Mycket nytt här på vårkanten med andra ord. Vore trevligt om vi kunde träffas snart!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Eva: det tycker jag absolut vi ska göra, träffas...det vore så mysigt!

    Nyfiken....jo, Joakim har sagt upp sig från Ericsson och börjat jobba på Huawei (en kinesisk konkurrent till Ericsson)...

    Förmodar att det är full fart på Hanna och att hon snattrar. Sigges prat exploderar varje dag, nya ord hela tiden. Han är liiiite tjatig faktiskt! ;-)

    kram Anna

    SvaraRadera