På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 7 mars 2010

Barnledigt...

Jo, som ni säkert förstått av gårdagens korta inlägg blev vi barnlediga trots allt. Något mindre i tidsomfång...lika efterlängtat ändå! Då Sigge inte hade några symptom överhuvudtaget dagen efter eller under nästföljande natt eller förmiddag bestämde vi oss för att åka till Smögen och lämna av honom. På lördag vid elvasnåret körde vi åter mot stan utan barn.... Först blev det sushi och shopping och därefter åkte vi hem för att slappa några timmar. Sedan bar det av mot stan igen och restaurang Thörnströms där vi fick oss en smakupplevelse både i mat och vin. Så trevligt och gott!! (..och lite dyrt!!) Imorse åt vi frukost vi halv tolv-tiden så JA, vi tog oss en välförtjänt sovmorgon! Och dessutom han vi med ett biobesök vilket vi hade planerat för i fredags. Alice i Underlandet underhöll oss en stund och jag gillade filmen jättemycket. Är inte särskilt svårflörtad när det gäller Tim Burtons filmer och dessutom att filmen hade temat en modig tjej gjorde den ännu bättre!!

Nu är allt normalt igen och Nils och Sigge ligger och sussar på sina rum. Vi ska ta en bit mat och slappa en stund framför teven innan det är dags att tänka på nästa vecka. Delar med mig av några saker jag såg på stan som jag tyckte jättemycket om. Ljuskronan har Ernst designat, superfin tyckte jag. Lampan är en klassiker, också en sak jag jättegärna skulle ha hängande någonstans. Skulle kanske passa bra i nya vardagsrummet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar