På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 3 mars 2010

Årets bokrea

Har de senaste åren inte köpt några särskilda böcker under bokrean om vi inte räknar kokböcker givetvis. Anledningarna är att jag sällan har tid att läsa. Läsning innan lampan släcks på kvällen existerar inte, jag är alltid för trött. Läsning på en stund på dagen med en kopp te...HA HA HA!!! En annan anledning är också att vi inte har någon vettig förvaring av böcker; ingen bokhylla eller pilasterhylla! ;-) Vårt nuvarande "bibliotek" ligger just nu nerpackat i flyttlådor och har gjort så i mer än 2 år... Men i år har jag gjort ett litet inköp och Joakim likaså. Jag kom hem med böckerna ovan som jag verkligen vill läsa. Jag har redan börjat på den översta och den har inte gjort mig besviken. Joakim kom hem med en kokbok och några andra böcker i någon "svärd"-serie som han gillar. Hoppas att jag kan få tid till lite läsning, pralinätande och tedrickande i helgen för då ska vi vara barnlediga....så skönt det ska bli!!! Mer läsning åt mammorna!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar