På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 29 november 2010

Hylla

Den här bilden är ett år gammal! Då för ett år sedan var vi full färd med att göra iordningen tv-rummet dvs gillestugan. Eftersom vi bor i ett hus byggt på sjuttiotalet känns det rätt att kalla rummet gillestuga...dock en modern sådan. Nu på kvällarna tänder vi en brasa i spisen, den skymtas bakom mannen där på bilden. Kommer väl ihåg tapetseringen...vi höll på till tre på natten...ibland vill man ju bara bli färdig liksom!!! Senaste fixet i rummet har varit en hylla till lite smått och gott! Hua vad jag letat och mätt och måttat! Till slut hittade jag denna nedan som passade perfekt men jag var nära att ge upp där ett tag! Än har min lilla samling med Morahästar fått vara ifred...



1 kommentar:

  1. Hej Anna!
    Ser ju himlans mysigt ut nere i gillestugan. Jättefin hylla, roligt när man äntligen hittar det där lilla extra som man söker. Här är en till hästtokig, har nog en i varje rum snart;)
    Har ni fått ngn snö än, hos oss svämmar det över snart...nu räcker det fram till jul hoppas jag. Sitter här med en varm kopp glögg och pepparkaka med ost, gott, gott. Kram

    SvaraRadera