På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 21 november 2010

Scrubb, prat och fniss!

I fredags direkt efter jobbet åkte jag till St. Jörgen Spa där jag slöt upp min några fina och goa väninnor! Oj, så trevligt vi haft det! Sedan 4 år tillbaka har vi som tradition att någon gång under senare delen av året träffas och göra något roligt. Två gånger Köpenhamn, två gånger Stockholm och denna gången spa (har bloggat om förra årets Stockholmsvisit)! Vi brukar vara några till, antalet kan variera då det inte alltid är lätt att styra över jobb och annat. Denna gången blev vi fyra stycken; nån hade en deadline på jobbet, nån är i Peking och jobbar och nån är höggravid! Kan verkligen rekommendera St. Jörgen Spa. Det är andra gången jag var där och har varit kanonnöjd båda gångerna. Efter energigivande spa-ritual där kallt och varm varvades (JAAA, jag vågade mig i "kalla källan" två gånger!) och fix och gott att dricka på rummet parkerade vi oss i bar/lobbyn framför öppna spisen med glögg och nära till julgodisbuffén. Så nu har jag också smakat på glögg denna säsong! Väl inne på restaurangen åt vi alla en julinspirerad 4-rätters meny; två förrätter (gudagoda!), huvudrätt (lite mycket kanel för min smak) och en efterrätt (himmelsk kardemumma-creme brulé) kombinerat med vinpaket, ja, det satt som en smäck! Allt detta goda tillsammans med en fantastisk bordsplacering med utsikt över Göteborg och den tindrade granen på Liseberg och Hjulet med Avenyn strax bakom i utanför och till det dessutom ett stilla snöfall och omgivningens egna utebelysning resulterade i en magisk kväll! Så givande att bara sitta ner och prata och diskutera och reda ut! Vad pratade vi om då? ALLT mellan himmel och jord...verkligen! Nån råkade ögna på klockan och då insåg vi att klockan var 00:40 och att restaurangen var helt tom...ja som sagt, vi hade en del att avhandla! Efter frukost med gott om tid till mer prat skiljdes vi åt med intentionen att snart ta en brunch på stan! Tack alla fina vänner, vilken underbar träff! Jag har fyllt på mig, rejält! :-) Åkte vidare till stan en sväng och har nu gått i mål med i princip alla julklappar! Så skönt! Tog en vända in på Norrgavel och hittade denna ljuvliga tomte...nu bor han på Barfotsgatan! Vår egna lilla hustomte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar