På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 17 november 2010

Fågelmat

Några dagar nu har hjärtat av fågelmat legat på bänken i köket i väntan på att hängas ut och idag blev det av...jag och en febrig, hostig och snuvig Sigge vågade oss ut i förmiddags en stund och kontrollerade att allt var i sin ordning i trädgården (och det var det!). Stackar'n har varit hängig, somnade bokstavligen i maten idag vid lunchtid. Stod och sov när jag krängde på honom alla kläder innan jag knödde ner honom i sin älskade vagn! Sover så tryggt och gott i den! Nu ikväll har han piggnat till lite... Hoppas att småfåglarna hittar till fågelmatshjärtat nu bara!

1 kommentar:

  1. Vilken fint förstafoto på bloggen! Vilket roligt fågelmatshjärta. Är det hemmaknåpat eller har du köpt det? Väldigt annorlunda, hoppas fåglarna hittar dig. KRAM Sara

    SvaraRadera