På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 15 november 2010

Ett vitt hus

Jag har inte köpt några ljuslyktor på evigheter. Och med evighet menar jag år, i plural! Men under min barnledighet för någon tid sedan slog jag först till på en...som jag är jättenöjd med (och tydligen andra också som fått en sådan!) och någon dag senare köpte jag mig en till! Den första har jag redan visat så då är det väl inte mer än rättvist än att jag även visar mitt andra köp, som då blev ett vitt plåthus (från Bruka). Fanns i tre olika storlekar och jag valde mellanstorleken. Tämligen stor ändå. Har sett otaliga hus i zinkfärg men jag har tröttnat på det materialet och utseendet! Verkligen jättefint när blockljuset i det är tänt!

1 kommentar:

  1. Har väntat på en blogguppdatering! Vad fint huset var - jättefint! Mysigt nu när det är mörkt och ruggit ute. KRAM fr Sara

    SvaraRadera