På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 23 november 2010

Abakus

Nu är den äntligen inramad och upphängd min fina plansch som legat och väntat ett bra tag på rätt placering. Placeringen "fann" jag häromdagen och tavlan blev en fin färgklick i mitt så annars vita arbetsrum (förutom när Sigge gått loss i rummet någon vecka efter att vi iordningsställt det...med en LILA tuschpenna!...skymtar fortfarande några lila färgrester här och där om jag vänder blicken åt rätt håll, men det gör jag sällan av den anledningen att det då börjar puttra lite smått inom mig....då KOKADE jag av ilska!!!). Motivet, en kulram med kulor i fina klara färger gillar jag jättemycket. Också att den är så stor, 70 x 100 cm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar