På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 1 november 2010

Brunt blir vitt!


Sakta men säkert blir detalj efter detalj på huset vitt! För några veckor sedan fick framsidan sig en ansiktslyftning med den vita dörren och det vita fönsterpartiet med frostat glas. Nu är också de gamla trädetaljerna utbytta och går i samma stil som utbyggnaden dvs vårt vardagsrum. Också i vitt givetvis! Målningen får vänta till våren, men då blir även det undre taket vitt. Kommer nog bli riktigt fint tror jag!
Dessutom har jag försökt att börja spana efter en snygg dörrklocka...var hittar man sån't?

2 kommentarer:

  1. Kul att få kika in här hos dig! Men något bra tips på dörrklockor har jag tyvärr inte...
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blir! :) Det är roligt att se hur det förändras steg för steg hemma hos er.

    Vad det gäller dörrklockor är mitt tips de stora byggvaruhusen och företag som tillhandahåller installationer av olika slag för hushåll t.ex. elfirmor, vvs-firmor och liknande. Har de butik säljer de ofta saker till huset så som vitvaror, dörrar och annat. där hittar ni säkert dörrklockor också.

    Sköt om er och ha ett fint höstlov!

    Kram Lotta

    SvaraRadera