På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 11 november 2010

Julklappsinslagning

Läser här och där att folk köper julkappar för fullt och det verkar ju förståndigt då det endast är 43 dagar kvar till jul! Jga har också en del julklappar avklarade men långt ifrån alla. Roligast är att fundera och välja till är systern och mina fina väninnor. Dessa har jag fortfarande kvar att köpa till men jag har ganska klart för mig vad jag ska satsa på! Då det gäller alla typer av presenter och julkalappar är jag grymt svårflörtad då det kommer till presentinslagningen. Jag gillar att slå in paketen själv och kanske dekorera med något litet extra. Och att dessutom slippa avslöja paketets innehåll redan vid åsynen av det presenpapper med reklam på, nej tak!! Bästa presentinslagningen får jag i väninnans butik; där får jag både välja papper och snöre. I vilket fall som helst slår jag varje jul in (i princip) ALLA julkalppar på samma sätt, matchat med olika papper och snören och annat från år till år. I år blir det grått papper med rödvita snöret eller det grå. Jag har inte besämt mig helt än med däremellan står valet. Så nu vet alla det! ;-)


2 kommentarer:

  1. Jag klurar oxå på vad jag ska ge dig i födelsedagspresent och julklapp. Måste ju toppa förra årets julklapp. KRAM Sara

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt att slå in julklapparna själv? :) Det är ju en del av charmen och precis som du tycker jag att det är viktigt att det blir fint och med ett papper som jag själv tycker om.

    Jag har handlat några julklappar men har en bra bit kvar. Det är väldigt roligt att fundera och planera och få till julklappar som blir riktigt bra och kommer från hjärtat.

    Det är som sagt inte många dagar kvar nu så jag får väl lägga på ett kol snart om jag ska slippa att trängas i butikerna i december månad. ;)

    Ha det gott Anna!
    Kram Lotta

    SvaraRadera