På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 26 augusti 2010

Rak linje


Så här så det ut när jag kom hem idag!! Alla 67 plantorna i en lång rak linje, 80 cm från trottoarkanten (den skall ju på sikt bli lite pyramidformad), planterade och gödslade för första gången. Kände direkt att vårt val av ny häck blir bra. Nu skall vi låta den växa sig högre, bort åt två meter. På den höjden stannar vi. Lagom hög för att stänga ute nyfikna blickar från gångbanan strax bredvid. Borde inte vara allt för långt borta; nu mäter ju plantorna mellan 1,30m-1,60m. Räcker så för idag! :-)

5 kommentarer:

  1. Vad fint det blir!!! Passar ju bra för en lärare att ha en BOKhäck!!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Vad fint det blir! :) Hjälp, 67 plantor! Jag kan tänka mig att det känns rätt skönt när den där sista plantan är nere i jorden? ;)

    Du får ta en bild samma dag nästa år. Det är säkert en enorm skillnad då. :)

    Ha en superfin helg och njut av er fina häck. :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt vad ni hinner med där borta på barfotsgatan! Ser väldigt fint ut med nya häcken, snygg linje där...:)))
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lotta och Jenny: hinner och hinner?? Vi hinner bara jobba och ta hand om våra små...fixa får andra göra!! ;-)

    Trevlig helg!
    kram
    Anna

    SvaraRadera
  5. Helt rätt, kör hårt med dem bara. Tur det finns gott om "fixare" som kan svänga med trollspö´t;)

    SvaraRadera