På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 18 augusti 2010

Mia

Strax innan semestern köpte jag denna boxen med målet att se den under vår semester. Länge har jag varit trött på att hamna framför en massa skräp när man väl fått sig en stund framför teven. Jag missade serien helt när den gick, då tittade jag på Skavlan istället! Sedan innan är jag väldigt förtjust i Mia Skäringer (och Klara Zimmergren; Roll on, Mia & Klara)! Och hon gjorde mig inte besviken (ingen av de andra skådespelarna heller...)! Jag är grymt svårflörtad när det gäller komik så lite förväntansfull var jag ändå inför serien. Den gjorde mig inte besviken om jag säger så. HUA vad jag skrattade åt dessa avsnitt!! Jag kan bara rekommendera den (och lånar gärna ut den) och kombinera gärna boxen med ett glas vin en fredagkväll efter en hel veckas jobb! Sitter som en smäck!!

Har också lyckats läsa Mias bok; Dyngkåt och hur helig som helst i sommar. Hon har en fantastiskt förmåga att nå fram och jag både skrattade, grät en skvätt och fick mig några ordentliga funderare kring livet! Har du möjlighet, läs den!

1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Jag kan bara hålla med dig, både vad det gäller "Solsidan" och Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst". Tv-serien skrattar man så man nästan gråter när man ser och boken både skrattade och grät jag när jag läste. Jag gillar det raka och ärliga i boken. Bara pang på utan ursäkter. Det gillar jag. Och jag gillar att jag blir berörd, att jag inte bara rycker på axlarna utan att det träffar rakt i hjärtat. Så jag kan bara hålla med dig Anna! :)

    Ha det bra!
    Kram Lotta

    SvaraRadera