På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 6 augusti 2010

Alfons Åberg-svit



En dag som denna när man vaknar till en mulen grå himmel och ösregn då är det gott att ha varma fina semesterminnen att tänka tillbaka på. Glad att vår minisemester i Stockholm blev av. Det var några fina dagar vi hade. Hotellet vi bodde på (Rica Talk Hotel ) hade som avsikt att vara bästa barnhotellet i Sverige och på det stora hela var vi nöjda men för att titulera sig så tycker jag att de hade en bra bit kvar...Iallafall hade vi bokat barnsviten på hotellet som var inredd i Alfons Åbergs anda. Nils och Sigge diggade minst sagt rummets stil och Nils var väldigt nöjd med att sova i överslafen i våningssängen som stod i rummet. Leksakerna som fanns i lekskåpet fördrev också stunderna på hotellrummet. Temat fortsattevidare i hotellets matsal och bar där det fanns en stor lekhörna och en läs- och biohörna med den minibiograf med sex sittplatser. Sigge lekte helst i duplohörnan medan Nils mer än gärna parkerade sig i biografen!

3 kommentarer:

  1. Jag diggar väggmålningen på toan! Något för er när ni renoverar badrummet kanske?!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Vad roligt med Alfons Åberg-tema! :) Jag kan tänka mig att det gick hem hos killarna? :)

    Jag håller med Lisa, väggmålningen på toaletten var häftig. :)

    Ett annat sådant "tema-boende" som jag kan rekommendera är Pippis Sommarhotell i Vimmerby. Där går också hela inredningen i Pippi-stil och med härliga målningar på alla väggar. När våra tjejer var små älskade de toalettutrymmena som hade handfat och toaletter i olika färger och storlekar. ;)

    Visst är det härligt att ha fina sommarminnen att plocka fram då hösten och vardagen kommer igen. :)

    Ha en solig och fin lördag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Lisa: Sigge kanske kan stå för den! ;-) kram

    Lotta: vi funderar på att åka till Vimmerby nästa år och samlar in alla tips vi kan! Fantastiskt värld bloggvärlden; hittar guldkorn överallt!

    //Anna

    SvaraRadera