På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 28 augusti 2010

Bollkryss


I år blev det en bollkryss i ljuslila/rosa toner. Sedan några dagar står den på trappen och nu har de ljuvliga små blommorna börjat öppna sig. Så många till antalet. Färgen brukar variera från år till år beroende på utbudet men att jag har en på trappen hör hösten till. Från det att jag fick egen lägenhet och många, många år framöver var det mamma som köpte en till mig. Sån var hon ju, små presenter då och då. Nu köper jag en själv varje år och tänker på lilla mamma när jag ser den! ...(Saknar dig!)
Nog är vi alla glada idag; jag, min familj, min syster med familj, mamma där uppe och pappa! Nu har flytten gått och Sara, Micael, Ella och Moa är äntligen här! Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar