På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 23 augusti 2010

Hortensia

Att ha en blomma på bordet i vårt vardagsrum är nästan ett måste. Blommorna hamnar mitt i blickfånget och varje gång blicken far över rummet stannar den just där. Astrarna har gjort sitt så i lördags åkte jag till blomsterhandeln och kom hem med dessa helt ljuvliga rosa hortensior på hög lång stam. Bröllopspresenten kommer väl till pass; vasen Focus i klarglas från Design House Stockholm. Vasen är en verklig favorit här hemma!

3 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin blomma! Och vasen är oxå så fin! Hoppas att din vecka startat bra vännen! Sigge klappade Nelli över rygg och hår idag när vi hälsade på på dagis och verkade glad över att ha henne där igen. Och Nelli vill INTE gunga med någon annan än "Sigge-äskling". Så söta de små!!!
    Stooooooooooooooor kram
    Jag saknar dig, hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Vad fint det blev! :) Jag förstår att blicken stnnar till där varje gång. Underbart fin rosa färg. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Lisa: när skall vi gå på loppis och när skall vi åka till Ikea och när ska vi fika...egentligen? ;-)Stor kram tillbaka!

    Lotta: visst är kulören ljuvlig! Gillar rosa!

    SvaraRadera