På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 1 april 2010

Påskledighet!

Nu har vi tagit påsklov hela familjen och startade eftermiddagen med att åka ner på stan och ta en fika på Tant Rut...jättemysigt! Först åt vi en smörgås var och sedan hade alla fått välja något gott; Nils och Sigge smaskade hemmagjorda chokladbollar. Det var en trevlig stund vi fick, Nils berättade om påsklunchen de blivit serverade på förskolan idag och Sigge satt och benämnde olika saker han såg runt omkring sig; taaaket, paaaaappa, kaaaka, maaaaacka, vooooven....Då de andra åkte hem jag gick till min massör och blev omhändertagen om det nu är det man ska kalla det...kanske hellre misshandel! Skämt åsido, jag är så vansinnigt stel och tydligen sitter det djupt och det vill jag lova känns. Är glad att jag tog tag i det här med mina knutor och det är tyvärr en bit kvar innan massören är nöjd...så snart ska jag dit igen! Har egentligen lust att gå och bädda ner mig, känner mig nästan lite sjuk efter massagen men jag ska strax rycka upp mig och försöka vara lite social med min man. Jag tittade nämligen in i ostbutiken innan jag mötte upp gänget och fick med mig tre goda, goda, illaluktande ostar hem. Dessa och lite vin, kex och marmelad känns som en bra start på vår ledighet! God kväll och önskar alla mina trogna läsare en GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar