På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 27 april 2010

Jag vann!

Så där ja...dags för vabbning igen! Sigge kom hem med ögoninfektion idag och vi har varit hos doktorn en sväng och fått ögondroppar. Vilken bra läkare, snabb undersökning och snabb diagnos. Tur var väl det för Sigge höll på att vända upp och ner på hela rummet under de fem minuterna vi var där inne. Han lugnade sig lite när han upptäckte raden av ljusknappar på väggen som tände alla tänkbara lampor i rummet. Där satt vi i ömsom mörker och ömsom ljus och diskuterade behandling...läkaren hade humor iallafall! Nu är Sigges farmor Birgitta på väg ner med bussen för att ta hand om vår lille skrutt imorgon. Hon är guld värd för oss!!
Jag kan iallafall trösta mig med att jag igår kväll var ute på trevlig och mysig må-bra-happening med ett gäng goa väninnor. Hos Thea var det dags för modevisning och bokprat och därefter fina erbjudanden i butikerna. Dessutom kan man vinna fina priser på sin entrébiljett och JAG VANN!!! Så himla roligt, barnsligt roligt faktiskt. En fin necessär från Ceannis fylld med fint småplock så som fina näsdukar, minttabletter, ett mobilsmycke och en tub handkräm. Några saker åkte direkt ner i min handväska för användning! Tack Thea för en supertrevlig kväll! Jag fick också shoppat lite fina sommarkläder men visar jag en annan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar