På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 29 april 2010

Min drömträdgård!

Redan för två år sedan tog jag mitt första steg mot en ny trädgård...jag anlitade en trädgårdsarkitekt som ritade om vår 70-talsinspirerade trädgård som vuxit vilt de senast tio åren! Basen skulle vara vintergrönt, lättskött, betong, sten, bambu, gräs och så givetvis en magnolia, det allra vackraste som finns! Förslaget hon sedan presenterade var mitt i prick där ny mur, stenanläggning av framsidan och även drömmen om en framtida pool fanns med. Hon hade med förslag på växter av alla de slag i min stil och mycket betong och 90-graders vinklar! Tyvärr ligger arbetet med trädgården på is av förklarliga skäl; vi vill bli färdiga med husets utsida innan vi sätter spadarna i jorden och givetvis har ju tillbyggnaden också hindrat dessa planer. Men det skadar ju inte att drömma sig bort ändå tills domedagen kommer...just nu bläddrar jag i senaste boktillskottet; Bambu och Gräs (inspiration- skötsel-lexikon) av Björn Hansson och Marie Hansson som jag verkligen kan rekommendera. En fröjd för ögat!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar