På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 12 april 2010

Matleverans

Tio över åtta knackade det på dörren här ikväll. Strax efteråt packade jag upp två matkassar med massa ekologisk mat och tydligen ska vi denna vecka tillaga följande rätter: kotlettrad på italienskt vis, gratinerad gräslökskolja, primörsallad och parmesanomelett och kyckling Marengo med couscous. Jodå, nu har vi äntligen tagit tag i vår matplanering och anmält oss till att få en matkasse levererad varannan vecka (och slippa planera och känna stress över veckans matplanering och inköp!!). Det är första veckan som vi är med så jag ser med spänning framemot veckans matlagning. Det ska bli grymt gott att få testa några nya recept och så även smaker. Iallafall gäller det för mig, Joakim och Sigge. Nils är på "sjåpig" med maten just nu och har varit en tid! Sitter och petar i sig lite ris utan varken sås eller tillbehör. Så honom bryr vi oss inte om...han petar i maten vad jag än lagar! Sigge äter iallafall. Idag käkade vi gnocchis med bacon, vitlök, ruccola, körsbärstomater och parmesan och han åt som en häst. Satt där och sög på ruccolablasten och var hur nöjd som helst. Lovar att avlägga rapport i nästa vecka!
Annars har vi här idag firat Joakim som fyller år. Det blev gratulationer med en teckning från Nils och lite andra presenter. Dessutom hade Nils bestämt att vi skulle fira med glass...så det blev daimstrutar efter maten! Nils var så nöjd! Grattis Joakim på din dag önskar vi allihopa!

1 kommentar:

  1. Oj, vad gott det där med gnocchis med bacon lät! Mmmm! Recept...? Kram!

    SvaraRadera