På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 8 april 2010

Hosta igen!

Hör hur det hostar uppifrån...Sigge har varit hemma hela veckan med förkylning och hosta och Nils hostar lite till och från. I början av veckan var Joakim hemma med Sigge, igår kom farmor ner från Smögen och har haft honom idag och imorgon blir det jag som stannar hemma. Får nog ringa till vårdcentralen, både för hostan men också för några utslag Sigge fått på knät. Nils kom också hem med utslag idag fast i mungipan...svinkoppor från förskolan kanske? Vad får man mot det? Ja , ja, vab hör till småbarnslivet men det passar inte in i mitt veckoschema att hela tiden vabba här och där. Ingen vecka blir normal liksom. I mars månad vabbade jag varje fredag. Hur verkar det egentligen...tar lite extra helg liksom? Och fortsätter på samma sätt första veckan i april...
Har redan börjat fundera på vad vi skall sysselsätta oss med imorgon...riset ska iallafall ut!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar