På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 22 april 2010

De tre bockarna Bruse


I förra veckan hängde det en inbjudan och väntade på oss på Nils plats på förskolan. Jo, det hade blivit dags för drop-in teateruppvisning och stycket som skulle framföras var gamla hederliga De tre bockarna Bruse. Nils avdelning har utgått från sagan som ett tema och arbetet startade redan förra året i september och nu har de nått fram till Le Grand Finale!!...med uppvisningen ovan.

Med ett helt gäng förväntansfulla föräldrar och släktingar i publiken fick vi se föreställningen inte mindre än 5 gånger om jag minns rätt. Alla skulle ju vara med och spela en roll givetvis! ;-) Herregud så duktiga alla ungarna var. Riktiga teaterapor hela högen, snackar på och levde sig in i sina roller som om de inte gjort något annat! En eloge till fröknarna som tränat och inspirerat till detta storslagna mästerverk vi fick se idag! Heja alla fröknar!
Väl tillbaka på avdelningen bjöds det på kaffe och fika och där väntade ännu en överraskning En sagolåda där sagan om bockarna tillverkats av barnen själva. Där var en självmålad duk som fick agera kuliss, tre bockar i olika storlekar, en bro och givetvis ett skräckinjagande troll! Allt förpackat i en låda med glitter och diamanter på! Vilket minne att plocka fram för Nils när han själv får familj och barn...en helt fantastisk skatt tycker jag!
Sigge som snällt fick stanna på sin avdelning under föreställningen av förklarliga skäl (med alla andra småsyskon!) fick se en egen föreställning väl hemma av Nils som allvarligt packade upp och ställde iordning sakerna i sagolådan. Som rinnande vatten drog han igenom hela sagan med både inlevelse och allt i rätt tidsordning. Nog har temat gjort avtryck på Nils, det vill jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar