På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 31 augusti 2011

Vi rullar

Förra sommaren lärde sig Nils cykla. Dock motvilligt. Efter en krasch i grannens häck året innan stod cykeln prydligt parkerad i garaget hela den sommaren. Förra året också. Ända tills vi tog tag i det under sommarsemestern på Smögen. Det tog inte lång tid innan han svischade fram. Sedan parkerades cykeln i garaget igen och blev stående där i princip hela denna sommaren också. Nils fortfarande något motvillig till cykling när det nämndes och lite så där lagom undvikande. Tills jag gav på förslag till att vi kunde cykla till och från förskolan. Nu cyklar vi varje dag minst en väg. Ingen särskilt lång väg men väldigt mysigt. Vi två på cykel och Sigge där bak gormandes: fortare mamma! :-)

Nu strax True Blood!!! Åh, vad jag längtat! Bästa serien på ettbra tag tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar