På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 1 augusti 2011

Sunglasses

Frukost i solglasögon...så spenderar vi våra dagar och sämre kan man ju ha det!!!! :-)

Idag fick jag och Nils en egen stund i byn över bron och vi handlade kläder till honom inför hösten. Vår huvudmål var dock bokhandeln där det var dags att ladda upp med nya pysselböcker; en med pirater och en med stora och små bokstäver blev det. Den sistnämnda helt på hans eget intiativ för han vill lära sig bokstäver så han kan ligga och läsa på kvällen i sängen...godingen då!!! (och en mamma som ler!) Det slank också ner en LasseMajas detektivbyrå som vi skall läsa kommande kvällar "Skolmysteriet". Passande eller hur?
Sigge-bubben...vår gangster!!!! Tuff på utsidan men en riktig mjukis innerst inne! ;-)


Och så kusinen Ingrid som är helt bedårad i storkusinen Nils! Under dagarna har vi både hört: "Nils, jaaaag älskar dig" och "Du är sååååå sööööt Nils". Sigge är inte lika poppis på det viset men bästa lekkamraten är han iallafall!! Busungar som far runt som yrväder över hela huset. Mest som vänner och ibland som ovänner! :-)

2 kommentarer:

  1. Härliga frukostbilder! Skönt att sommarvärmen är tillbaks, även jag jag dessvärre börjat jobba igen...

    Ha en fortsatt fin dag!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder på sommarbarnen! Vilka härliga sommardagar ni njuter av Anna. Precis som det ska vara.

    Det är en spännande tid när barnen börjar intressera sig för bokstäver. Det är så fascinerande att se hur de slukar allt som en liten svamp och hur de växer av sina kunskaper.

    Fortsätt njut av härligt lediga dagar och ha det gott kära Anna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera