På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 8 augusti 2011

Fallfrukt och palsonger


Vilka skurar som drar förbi dessa dagar! Mitt stackars lilla äppelträd tappar omogna äpplen till höger och vänster i blåsten. Undra om det blir några kvar till goda äpplepajer fram i september? Jag hittar även "palsonger" (p=k i Sigges värld) lite överallt. Sommaren träning har gett resultat och nu är blöjorna helt väck på dagtid och det går riktigt bra trots några olyckor då och då. Baksidan är att Sigge helst vill gå runt näck hela tiden om han fick...därav dessa ständiga fall-palsonger! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar