På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 28 augusti 2011

Ett monster till mamma


Bild från www.cloetta.se


Tre besök på akuten på mindre än en vecka är väl tillräckligt tycker jag!! Nu får det vara nog alltså...Känns som vi varit i husarrest sedan i fredags vilket stämmer när jag tänker efter. I eftermiddags kände jag mig så frustrerad och irriterad och arg att det minsann rök ur öronen på mig. Jag har idag både skrikit på mina barn och smygätit godis som tröst... Fy på dig mamman! Tur att fina grannen var klartänkt nog att dra med mig ut på en snabb promenad ikväll. "Nu blåser vi ut skiten!" som hon sa! Sen gick vi. Fort. Flåsande. Terapiande. Och hem kom en annan mamma. Efter en god och gräddig pasta (bring on the kolhydraterna) var mamman glad igen! Bara så där. Man är ju bara människa ibland. Och bara mamma ibland. Och ibland behöver man att inte vara mamma också. Fattar ni?


Fin kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Då behöver jag oxå ut och rastas!!! Skitarg hela tiden, irriterad & frustrerad!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Får tänka på att ta med en kexchoklad till dig oxå nästa ggn. Eller så kanske det bara är du som ska få en! Jag har höjt rösten rejält till Ella idag! Så trotsig när vi kommer innan för våra dörrar ibland. Nu har jag svinont i halsen så vi får se vad det leder till. Kram fr syrran

    SvaraRadera