På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 4 september 2011

Lagunen

Idag blev det då simning för den store. Förra söndagen ställdes ju in. En riktig badare är han ju inte än. Det där med att komma under vattnet är inte hans grej liksom. Inte ens med simglasögon...Dock tyckte han det var jättekul så jag är hoppfull. Det återstår ju ändå 13 gånger i Lagunen. Och så vet jag ju att han har en längre startsträcka än andra. Så.

Vi har fina vänner. Som idag kom vattenvägen till Barfotsgatan. Jo, det är sant. Det är inte så att vi bor med havsutsikt men en längre bit bort finns havet och en liten bit härifrån älven. De kom från havsutsikt hit till bryggan nedanför backen. Besöket var helt spontant och ganska kort men jag gillar det där spontana. Att någon bara tittar förbi. Oftast är ju allt så planerat hela tiden. Då behövs det lite orytm så allt blir i balans igen. ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar