På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 26 augusti 2011

Döskalle


Bilder från www.acnejr.com


Imorse vaknade vi till en ledig dag. Och när jag tänker på att vi skall ha det så ett bra tag framöver blir jag helt lugn inombords. Galet lyxigt helt enkelt. Hela hösten och våren. Jag och Sigge alltså. Nils skall ju till "skolan" dvs förskoleklassen men vid tolv blir vi tre.


Vi fortsätter väl på gårdagens inlägg...inget brutet och ingen spricka. Men vi har en ynklig en här idag. Dagen den kan sammanfattas med orden Nintendo, film och dator. Thank god! Dessutom kom morfar åkandes i ilfart med en ny Lego Star Wars-byggsats så bortskämd har han också blivit. Fredagsmyset still to go! Vill också skämma bort honom (eller mamman!) och då får det bli en sån här. Dödskallar i tryck på kläder, väskor eller leksaker är i vanliga fall bannlysta på
Barfotsgatan men denna går liksom an... ;-)

Nu är det snart dags för fredagsmys och lite ledigt är efterlängtad. Många timmar jobb denna veckan men hu vad jag trivs med det! :-)




1 kommentar:

  1. Vilken tur att allt gick bra! Ibland får man verkligen hjärtat i halsgropen som förälder och en tacksamhet över att turen var på rätt sida.

    Ibland kan det vara mysigt att få vara lite ynklig och spela nintendo och bli ompysslad. Det känns bättre då.

    Vad roligt att höra att du trivs bra Anna. Det är precis så det ska kännas. Glädje.

    Njut nu av fredagsmys och ta hand om varandra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera