På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 30 juli 2011

Lycka!



Idag har jag bunkrat...på sommarvärme och avslappning. Varit i sjöboden med mina tre och ätit sill och potatis till lunch och sedan läst i min nya bok. En sväng på sjön med båten och därefter fika med mera läsning. Bad i Vallevik och sedan lördagsgodis på Sommargott på bryggan. Väl hemma en god middag med grillning och efterföljande mys med gott att dricka och snacks. Känt mig lycklig lottad för min fina familj och hur vi njuter av varandra och av att vara tillsammans. Så mycket att jag vid några tillfällen idag fått en liten tår i ögat. Kanske för att sorgen i grannlandet fortfarande gnager litet. Att förlora sitt barn...klarar inte ens att tänka klart den tanken. Sorterar iallafall in dagen i kartoteket under februari. Bara att bläddra fram och känna efter igen...vips så är jag här igen med semester och värme runt mig!

4 kommentarer:

  1. Nu får jag nästan en tår i ögat Anna. Du skriver så fint om vardagslyckan och glädjen och tacksamheten av att ha sina älskade nära. Vilken fin familj ni är och vilken härlig dag att sparar minnen av och ta fram och minnas när det är som mörkast och kallast utomhus.

    Jg vill också passa på och tacka dig för alla fina ord inne hos mig. Jag blir alltid lika glad av att se dina rader. Och precis som jag skrev i mitt senaste inlägg så har vi ju alla begränsad datortid (och tur är väl det). Det finns så mycket annat här i livet som vi måste och ska uppleva. Det är precis som det ska vara. Jag är så glad att vi fann varandra där ute i bloggrymden den där gången och jag trivs här inne hos dig. Jag bryr mig inte hur ofta du tittar in eller kommenterar hos mig, det är inte det som är det viktiga. Jag blir glad då du gör det men jag vet att du har fullt upp med att leva livet tillsammans med din fina familj och det är det du ska göra. Så kika du in och kommentera precis när du vill vännen. Du är alltid lika välkommen! :)

    Ta nu hand om dig och njut av de sista veckorna av sommarlovet och tanka kroppen full av energi.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag glömde ju säga att jag tycker så mycket om din nya header. Vacker! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Vilka härliga sommarbilder från smögen.Helt perfekt semesterväder...sol, bad, grillning & glass i stora lass, precis så som det ska vara:) Jag tänker också mycket på tragedin i Norge. Det är så hjärtslitande och grymt..man kan inte förstå. Började tokgråta en dag på stranden när jag läste om det hemska, klarade inte av att se fotografierna...så fruktansvärt hemskt:(
    Vi har haft mysiga dagar här i Hamburgsund. Var på mormors grav en stund idag, hon har mycket fina blommor hos sig♥ Nu åker vi hemåt, ska bli skönt att komma hem till sin egen säng igen och försöka få lite sömn...svårt med insomnia när man är iväg. Som dom brukar säga..borta bra men hemma bäst! Många kramar och hälsa syrran:)

    SvaraRadera
  4. Lotta: i egen takt är det bästa! Och jag kommer och hälsar på. Det kan du ge dig på! ;-) Med eller utan kommentarer!

    Jenny: fint att farmor har fina blommor hos sig, det hade hon tyckt om. Och visst är det så att det alltid är skönt att komma hem till sitt! Ha en fin fortsatt semester!

    //Anna

    SvaraRadera