På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 13 augusti 2012

Hej hösten!


7-kilometersrundan gick lätt att tacka ja till idag. Första dagen med jobb och förskola och fritids efter vår långa, fina sommarledighet var ju lite som en chock ändå... när klockan ringde imorse 06.15. Men det glädjer mig något oerhört att båda ligisterna skuttade in på sina respektive ställen utan några som helst tveksamheter. Och att de var nöjda och lagom trötta ikväll. Trots att vi bara är i mitten av augusti känns det ändå som att hösten står och trampar där runt hörnet. Och med den en massa saker i en väldig blanding: tv-serier att följa då kvällarna mörknar, katalogbeställning av kläder inför hösten och vintern till ligister som växer fortare än någonsin, hålla liv i vår träning som i sommar fått sig en fin start, vår Nils som börjar skolan på riktigt, ett trädgårdsprojekt som skall avslutas och förhoppningsvis uppstarten ett nytt inomhus. Det är med sorg jag lämnar sommaren bakom mig för den är en av mina favoritårstider. Men jag välkommnar hösten och allt nytt som kommer med den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar