På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 15 augusti 2012

En trött dag


Två dagar vardagar och sedan en ledig dag idag eftersom förskola och skola har studiedag. Så välkommet! Miniledigheten kom lägligt för det har varit trötta ligister här hemma. Kan erkänna att jag också varit lite trött. Övergången från semester till jobbvardag tar några dagar helt klart. Nu har ligisterna iallafall piggnat till och nere i myset är det högljudd lek med grannbarnen. Det jag nu funderar på är om vi skall åka till akutmottagningen med Nils som igår fick handen i kläm i rutschkanan på skolan. Lillfingret är tjockt som en korv och blått över lederna. I förmiddags klagade han litet men nu verkar han för stunden glömt det onda. Usch! Man vill ju inte vara överbeskyddande men inte heller alltför cool i lägen som detta? Jag vill ju inte att han ska få krokiga fingrar...

4 kommentarer:

  1. Åh, stackars Nils!!
    Tycker också det är svårt att veta hur cool man vågar vara när barnen slår sig... Hoppas det blir bra snart!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Kanske bra att kolla upp iaf. Klämskador gör ju riktigt ont och kan vara svullet lång tid efter...stackars N:( Javisst är man lite allmänt seg och trött så här i starten efter långsemsetern. Blir ju en omställning även om man snabbt kommer in i det igen. Tänkte kolla med dig ang Pasta Receptet.Ibland är det så smidigt att snabbt kunna vrida ihop något som inte är krångligt. Får gärna maila till mig eller tipsa om var jag kan hitta receptet. Kul att få se lite bilder från trädgårdsprojektet:) Ha det fint. Kram!

    SvaraRadera
  3. Camilla: den äldste är dessutom så där tålig och klagar sällan...så när han väl klagar är det lite mer på allvar tror jag. kram

    Jenny: på recept.nu hittar du pasta Puttanesca (kock: Kråke Lithander). En favorit här hemma. Och det blev aldrig någon koll, mindre svullen idag och inget ont enligt Nils själv. Sköterskan jag pratade med tyckte också att vi kunde avvakta en dag till. Jodå, det rullar på i trädgården; till helgen blir det häckplantering!

    Hoppas du haft en fin semester! kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Tack söta du. Ska givetvis testas inom kort. Skönt att N repade sig fort. Ja sommaren var fin, men gick sanslöst fort denna gången. Hade gärna haft några veckor till...
    Go helg Rönnbloms & stor kram!

    SvaraRadera