På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 19 augusti 2012

Dags för första klass för Nils


Star Wars-pennfacket ligger nedpackat i nya skolväskan. Imorgon är en stor dag. Imorgon börjar Nils första klass. Och han verkar hur cool som helst med det. Pratade lite om det i eftermiddags men han tittade mest frågande på mig med blicken "är du snart klar mamma?"...medans jag malde på... 


Här sitter han min fina. Och jag kan inte förstå att tiden går så fort. Precis det som alla säger när man fått barn. För det gör den verkligen. Och inser att Nils förändras med den. Har märkt den sista tiden hur han vill stänga dörren til sitt rum och vara där själv under ganska långa stunder emellanåt. Det är nytt för oss. Dörren har alltid stått öppen och han har fart runt överallt. Men nu vill han vara ensam och greja med sina saker som han uttrycker det. Som sagt, allt har sin tid. Och imorgon börjar han första klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar