På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 27 augusti 2012

Cykellycka


Såg en syn framför mig i eftermiddags: en mamma som cyklar med begynnande svettrosor under armarna och med en gympapåse skumpande kring bakdelen (varför är de där snörena så långa?), med en 4-åring i barnsadeln i bak, 4-åringen med varsin pinne i handen som irriterande tjatigt ropar "fortare Darth Maul", i framkorgen en handväska, en jobbväska, en monstertruck, en smutsig collegetröja, en plasthäst med vingar, en mobil som mailpiper hela tiden, en kofta som fått kedjefett på sig, en våt fleccejacka; allt detta staplat i en otymplig hög och fasthållet av cykelkorgens handtag, i lång uppförsbacke redigt vinglandes på grund av tyngden och med kompis springades bredvid frågande; kan jag komma ner och leka?
 
(lång paus)
 
Mitt liv vardagar mellan 16.30-16.45.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar