På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 10 augusti 2012

Fredagssvep vecka 32


Fredagsmys för mig är att äta god mat. Pasta Puttanesca går fort och blir så gott!


Tycker faktiskt alla!



Fredagsmys kan gå till på olika sätt. Sigge körde idag en stående variant i sällskapet med ipaden och chipsen tillräckligt nära. ;-)


Sedan kom kvällens underhållning flygande. Och påminde oss om att sommarens besök ännu ej blivit av.


Medan vi stod där på trappen passade Sigge på att showa och snacka med grannarna. Som han brukar göra. De närmasta får sig spontan besök emellanåt. Och jag vet att han får russin hos vissa. För det berättade han för mig en kväll. Viskande. För det gör man ju när det handlar om hemligheter.



24 dagar. Sedan åkte det av. Eller rättare sagt svettades av. Herremingud vad det satt fast. Miljövänlig remover funkar kanske till vanliga nagellack men nästa gång får jag ta till starkare. För det blir igen. Värt varenda krona. Och jag saknar det om man nu kan känna så över ett nagellack. Naket nu liksom. Och direkt fläkte jag sönder den ena efter den andra. Suck.


Tv-kanaler, fisk, ljus, tavlor, sockar, kakor, religioner, larm. Det stör min integritetszon. Vill inte mer. Får spika upp en skylt helt enkelt.


Äntligen här. Ända från England. Försenade men till verkligt fyndpris. Och rymmer en halv liter. Gilla på det.




2 kommentarer:

  1. Vad härligt med ett fredagssvep igen! Och du, vad är det för nagellack som sitter så där länge? Berätta!

    SvaraRadera
  2. Kajsa: roligt att höra!

    Det är ett speciellt nagellack och lack som sitter som berget; heter Shellac. Tror att man bara kan göra behandlingen på salong och för mig kostade det ca 400:- (40 min.). Kan ju tyckas mycket men att ha perfekta naglar och nagellack utan flagor och inga naglar som går av titt som tätt var så lyxigt. Kan verkligen rekommendera det. Då nageln växer så växer ju också nagellacket bort. Efter 24 dagar tyckte jag att glappet mellan nagelbandet och nagellacket blev för stort, dvs dags att ta bort det. Men gör man det med genomskinligt lack kanske det kan tänkas sitta ännu längre. kram

    SvaraRadera