På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 17 augusti 2012

Fredagssvep vecka 33


Nog har han uppfostras bra. Idag skämde Sigge-finingen bort mig med både smycken och...


...blomster! :-) Får nog ta tag i mannens uppfostran också! ;-)

Bild från Älvsmagasinets facebooksida. 

Jobbet är igång på allvar och första afterworken är inbokad nästa vecka. Det ser jag framemot. Och att besöka Älvsmagasinets vincafé. Hurrarop i hela Kungälv för det fina läget intill älven. Nu hoppas jag att de styrande fångar upp och bygger vidare och lägger ner planerna på ett köpcentrum en bit bort. Det är vid älven man vill vara! På andra sidan bron och en bit upp på berget bor vi!


Han gav upp häromdagen. Faller isär. Så nu har en ny flyttat in. På lördagar äter vi alltid rostat med honung och dricker te. Ja, iallafall tre av oss!


Stenläggningen går framåt och sakta men säkert faller sakerna på plats. Dock hade vi oflyt idag när vi planerat att plantera mera bokhäck i helgen. Jord är på plats sedan några dagar. Men när vi åkte till plantskolan i eftermiddags stod det 46 plantor av avenbok och väntade på oss. Suck. Har aldrig pratat om avenbok BARA bokplantor. Så vi fick åka hem med en tom kärra. Hatar när det blir så här. Heltidsjobb och småbarn kräver viss planering (ganska mycket planering) för projekt som tex häckplantering och helgerna blir viktiga om det skall fortsätta gå framåt. Får se hur detta löser sig.  
  
Bild från www.modelmini.se

Undra om detta skulle bli ett populärt pyssel för ligisterna. Jag skulle då tycka det. Anar att alla små legogubbar skulle passa perfekt däri.   


Bild från www.modelmini.se

Har en mobil hängande mitt i två fönster som står i vinkel mot varandra. Är nog en spretig julstjärna i vitt egentligen. En massa smala pinnar centrerade till en mitt. Köpte den en jul och sedan dess har den fått hänga kvar. Tycker mycket om den och den är inte särskilt säsongsbetonad trots allt. Men så fick jag syn på dessa. Och kan tänka mig att byta.

 Bild från www. lannamobler.se

Strax skall myset avslutas och jag skall plocka bort chipssmulor från soffan och golvet. Sedan skall ligisterna i säng bums. Därefter krig, fejder och fantasy;  några avsnitt av The Game of Thrones väntar. Så jädra bra alltså. Lövar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar