På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 28 mars 2012

Ryker

Fortfarande ryker det lite ur öronen på mig...jädra vad arg jag var när jag kom ur affären för en stund sedan. Att folk bara kan med att vara så vansinningt ohyfsade. Stå och glo. Hänga lite på kanten av en varudisk och stirra. Medan ambulanspersonal sliter som djur på golvet med någon som verkligen behöver omvårdnad. Såg jag när jag på håll gick förbi och fortsatte med det jag hade kommit dit för.

Minns när jag och syster och mamma var och fikade på stan. Vi ville mysa och känna för en stund att allt var som vanligt. Fast det inte var det. Alls. Mamma i söt, liten virkad mössa på huvudet. Kal på det mesta. Några hårtofsar här och där som stack ut. En skör kropp på det. Och där, några bord bort satt två kvinnor. En ung och en gammal. Och stirrar. Och stirrar. Och strirrar. Hela tiden. Mitt hjärta gick i kras när mamma strax utanför konstaterade att folk bara kan med.

Usch, nu ryker det rejält igen!!

2 kommentarer:

  1. Ja sånt får det att ryka!!
    Usch. Usch.

    Men ändå, fin lördag på dig Anna!

    SvaraRadera
  2. Man blir verkligen beklämd av att läsa dina rader här Anna.Vad är det för hjärtlösa idioter som oftast också är vuxna människor som beteer sig så förbannat korkat. Bara stå och glo istället för att erbjuda en hjälpande hand. Och ännu värre sitter och pekar och viskar. Man blir bara så ledsen och det träffar rakt in i hjärta och själ. Grrrr förstår din känsla fullt ut. Kram på dig♥

    SvaraRadera